شوینده ها

زنجان در بحث تولید مواد شوینده جزو استان‌های مطرح است

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر زنجان در بحث تولید مواد شوینده جزو استان‌های مطرح است.

علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: استان زنجان به جزو استان‌های مطرح در تولید مواد شوینده  کشور با افتتاح شرکت‌های پارک‌حیات و پدیده شیمی قرن که جزو هلدینگ گلرنگ است، محسوب می‌شود ولی هنوز استان در این زمینه قطب محسوب نمی‌شود چرا که برای قطب بودن باید شاخص‌هایی را کسب کرد.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت تولید شرکت پاک‌حیات ۱۵۴ هزار تن در سال از انواع مواد شوینده با اشتغال‌زایی ۲۶۰ نفر با بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی ترک، به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در رابطه با شرکت پدیده شیمی قرن، افزود: این شرکت با ظرفیت ۱۱۴ هزار تن ظرفیت تولید در سال و با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد تومانی دیگر شرکت موجود در استان در حوزه تولید مواد شوینده است.

کلانتری در رابطه با صنعت نساجی استان، خاطرنشان کرد: زنجان قطب صنعت نساجی کشور است و در این صنعت جایگاه خوبی را در سطح کشور دارد. صنعت نساجی استان، صنعتی جوان و پویا بوده و این صنعت در استان موقعیت خوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد و نسبت به سایر استان‌ها صنعت جوان و مدرنی به‌شمار می‌رود.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: استان زنجان در بحث اشتغال‌زایی در صنعت نساجی موقعیت خوبی دارد و خوشبختانه در استان زنجان درصد اشتغال در صنعت نساجی خوب است که در این میان باید دولت بر این امر اذعان داشته باشد که حمایت از صنعت، یعنی توسعه اشتغال و اقتصاد و باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *